torstai 23. kesäkuuta 2016

Syysretki majakalle

AGU-yhdistyksen syysretki
Isokarin majakalle 3.-4.9.2016

Syysretkemme suuntautuu tänä vuonna merellisiin maisemiin länsirannikolle. Isokarin majakka sijaitsee Uudenkaupungin edustalla, Kustavin vesialueella. Meille on järjestetty venekuljetus opastuksineen majakkasaarelle.
Yöpyjät voivat varata omakustanteisen mökkimajoituksen Meri-Koivulasta (lisätietoa www.merikoivula.fi).

Isokarin majakka valmistui vuonna 1833 ja se on edelleen käytössä. Majakan huippu on 50 metriä merenpinnan yläpuolella - Isokari onkin Bengtskärin jälkeen Suomen toiseksi korkein majakka.
Isokari on paljon muutakin kuin pelkkä majakkasaari. Saarella on toimiva luotsiasema, pieni saaristolaiskylä sekä vanhoja armeijan rakennuksia ja rakenteita, joita komea ulkosaariston luonto ympäröi.

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 30.7.2016 osoitteella aguilmoittautuminen@gmail.com

Retken hinta on 75 euroa / aikuinen ja 33 euroa / lapsi (4-12 v.)
Hinta sisältää venematkat majakalle ja takaisin, lounaan ja päiväkahvin matkalla, sisäänpääsymaksun ja opastuksen saarella sekä ilta- ja aamupalan Meri-Koivulassa.
Meillä on käytössämme myös merenrantasauna että pyyhkeet mukaan saunojille vaikkei yöksi jäisikään.

Meri-Koivulan mökkimajoituksen jokainen maksaa itse. Mökin vuokra on 80 euroa / vrk.
HUOM! Mökkien varaukset suoraan Meri-Koivulaan 30.7. mennessä. (mainitse AGU-yhdistys): puh. 0440-872 875 tai info@merikoivula.fi.
Mökit ovat 4 hengen mökkejä ja niitä on 8 kpl. Omat liinavaatteet ja pyyhkeet mukaan.

Alustava retkiohjelma

Lauantai 3.9.2016
11:00                  Lähtö majakalle Uudenkaupungin saaristolaivojen laiturista (löytyy osoitteella Pakkahuoneenkuja 2)
                             Lounas venematkalla
12:30                  Saapuminen majakkasaarelle
                             Opastettu kiertokävely, vapaata oleskelua, kahvit
15:30 – 17:00   Venematka takaisin
                             Siirtyminen Meri-Koivulaan omilla kyydeillä
18:30 – 20:00   Merenrantasauna lämpimänä
20:00 -                Iltapala ja illanviettoa yhdessä

Sunnuntai 4.9.2016
8:00 -10:00       Aamupala
10:00 – 12:00   Yhteistä toimintaa ennen kotiinlähtöä

tiistai 8. maaliskuuta 2016

Vuosikokous pääsiäistapaamisessa

Hei,
lämpimästi tervetuloa viettämään yhteistä pääsiäistä Kuortaneelle Urheiluopistolle 25.-27.3. 2016.

Aloittelemme tavalliseen tapaan perjantaina  saapumalla klo 11-> ja lounaalla klo 12, joten toivottavasti pääset tuolloin jo paikalle.
Tarkemmat ohjeet saapumiselle löydät opiston nettisivuilta. Osoite navigaattorille on Opistotie 1, 63100 Kuortane. Bussilla ja juna+bussi yhdistelmälläkin pääsee perille.
Pääsiäistapaamisen ohjelma nojaa tänä vuonna vertaistukeen ja yhteiseen keskusteluun ja tiedonjakoon. Lisäksi saamme tietoa lääketutkimuksesta, jota agu-tautiin on tekeillä.
Lauantaina alustavan ohjelman mukaan pidämme yhdistyksen vuosikokouksen noin klo 16 alkaen. Kokouksessa käsitellään kaikki sääntömääräiset asiat ja muut esille tulevat asiat. Tervetuloa kokoukseen.

Jos sinulla on mitä vain kysyttävää tapaamisesta, niin laita postia aguilmoittautuminen@gmail.com
Kohta nähdään Kuortaneella leppoisan oleskelun, notkuvien pöytien ja hyvän seuran merkeissä!
Terveisin,
Suomen Agu ry:n hallitus