maanantai 21. syyskuuta 2015

Lupaavaa tutkimustietoa AGUsta

Lähiaikoina olemme saaneet kuulla erilaisista tutkimuksista koskien AGUa ja tulevaisuuden mahdollisuuksista vaikuttaa sairauden kulkuun.
Joitain tietoja meillä jo on olemassa käynnissä olevista tutkimuksista USAssa/Saksassa sekä Tanskassa/Lontoossa. Osittain siellä ollaan vielä aivan käynnistysvaiheessa, osassa ollaan jo saatu ensimmäisiä tuloksia solutason tutkimuksissa.
Suomen Agu ry on kiinnostunut tutkimuksista ja kokee, että on syytä tarttua aiheeseen.
Yhdistys on päättänyt tavalla tai toisella ryhtyä varainkeruuseen ja tätä varten kokoonnumme yhteen puhumaan aiheesta ja pohtimaan, miten asiassa edetä.
Olemme sopineet muutaman henkilön voimin tapaamisen, jossa otetaan yhteys yhdysvaltalaiseen Julia Taravalloon, joka on USAsta käsin ylläpitänyt ja rahoittanut tutkimusta. Saamme seuraamme myös ammattinsa vuoksi asiasta kiinnostuneita henkilöitä, joiden apua tulemme todennäköisesti vielä tarvitsemaan.
Kun saamme kerättyä hiukan lisää tietoja, voimme jakaa sitä koko yhdistyksen väelle. Nyt tietoja ei ole vielä tarpeeksi, joten kutsumme vasta pääkaupunkiseudun läheltä väkeä mukaan. Tutkimme parhaillaan mahdollisuutta osallistua skypen välityksellä tilaisuuteen tai mahdollisen simppelin taltioinnin laittamista esim. youtubeen katsottavaksi.
Kokoonumme täällä Helsingissä Vallilassa ideointiriihen ja varainkeruuprojektin käynnistämisen merkeissä 24.9. klo 18.
Jokaisen panos on tärkeä - tule mukaan ideoimaan ja miettimään, miten pystymme pitämään tämän kiinnostavan ja mahdollisesti uraa uurtavan tutkimuksen käynnissä. Tämä asia koskettaa meitä kaikkia - ja erityisesti jälkikasvuamme.
Tämän kokoontumisen tuloksena maillä on toivottavasti enemmän tietoa mutta myös näkemystä siitä, miten tähän hankkeeseen ryhdymme ja miten se jalkautetaan meidän kaikkien valulla eri puolille Suomea.
Jos pidemmän matkan takaa on innokkaita tulemaan tähän kokoontumiseen ja kuulemaan Julian terveisiä, niin olette tervetulleita.
Ilmoittauduthan etukäteen aguilmoittautuminen@gmail.com, että tiedämme mahdummeko kaikki ko. tiloihin ja että tiedämme keittää sopivan määrän kahvia.